El ple aprova la comissió pel servei de càrrega de vehicles elèctrics i la cessió de la teulada de Can Victoriano a la CEL d'Arenys, impulsant el futur sostenible
El Ple municipal del mes d'abril va ser especialment rellevant en matèria de transició energètica, amb dos acords destacats que posicionen Arenys de Munt com un municipi compromès amb la mobilitat neta i l'energia renovable.
D'una banda, el Ple va aprovar la creació de la comissió de serveis pel servei de càrrega de vehicles elèctrics. Aquesta mesura és el primer pas per a, en els propers mesos, aprovar un nou servei de recàrrega que permeti activar els carregadors de vehicles elèctrics actualment existents al municipi i afegir-ne de nous amb preus ajustats i accessibles per a tothom. D'aquesta manera, l'Ajuntament acompanya un canvi de model de mobilitat que ja és una realitat creixent entre la ciutadania. L'aprovació d'aquest servei dóna resposta a una demanda veïnal i consolida l'aposta del govern municipal per una mobilitat més neta i sostenible.
De l'altra, es va aprovar la cessió de la teulada de Can Victoriano a la Comunitat Energètica Local (CEL) d'Arenys. Amb aquesta decisió, l'Ajuntament posa un espai municipal al servei d'un projecte col·lectiu que permet als ciutadans generar i compartir energia renovable, reduir la factura energètica i contribuir a la descarbonització del poble. Tal com va destacar el regidor de Transició Energètica, Martí Utset, aquesta cessió també tindrà un impacte directe a la butxaca de tots els arenyencs: la CEL cedirà part de l'energia generada a les bombes d'aigua que GUSAM utilitza per fer arribar l'aigua a les nostres llars, fet que es traduirà en un petit descompte a la factura de l'aigua. La CEL d'Arenys és un dels projectes de participació ciutadana en energia amb més projecció de futur al municipi, i l'Ajuntament hi dóna suport de manera activa i decidida.
Tots dos acords van obtenir un ampli suport al Ple, reflectint un consens transversal al voltant de les polítiques de transició energètica que impulsa el govern municipal.
A banda d'aquests dos punts destacats, el Ple també va aprovar les tarifes de l'aigua de Collsacreu i dues noves subvencions, completant un ordre del dia que avança en la gestió quotidiana i en el progrés del municipi.
Podeu consultar visualitzar el Ple complert en el següent enllaç: