El 17 de maig és una data clau per defensar que els drets de les persones LGBTI+ són, indiscutiblement, drets humans. Aquesta jornada commemora l’eliminació, ara fa 35 anys, de l’homosexualitat de la llista de malalties mentals de l’Organització Mundial de la Salut, un pas històric que va marcar l’inici del camí cap al reconeixement i la dignificació del col·lectiu LGBTI+.
Tanmateix, la lluita continua. La patologització de les identitats de gènere no ha desaparegut del tot: fins al 2018, la disfòria de gènere seguia catalogada com una malaltia i, actualment, la classificació internacional CIE-11 encara manté el concepte “d’incongruència de gènere”, un terme que la comunitat trans* denuncia com estigmatitzant.
La Llei 4/2023 per a la igualtat real i efectiva de les persones trans* i per la garantia dels drets LGBTI+ ha suposat un avenç important, amb mesures com la prohibició de les anomenades teràpies de “conversió”. Tot i això, els discursos d’odi i les violències envers el col·lectiu persisteixen, tant en l’àmbit local com global.
Davant d’aquesta realitat, l’Ajuntament d’Arenys de Munt vol reafirmar el seu compromís ferm amb la defensa dels drets humans, la llibertat i la diversitat, i se suma, un any més, a la commemoració del Dia Internacional contra la LGTBIfòbia, fent una crida a la ciutadania per implicar-se en la construcció d’un municipi lliure de discriminacions. Per aquest motiu, s’ha penjat la bandera de la diversitat al balcó de l’Ajuntament.
L’Ajuntament seguirà treballant per una comunitat on tothom pugui viure i estimar lliurement, amb respecte a la pròpia identitat i sense por, perquè una societat més justa, igualitària i diversa és responsabilitat de totes i tots.